2010. április 11.

Borzselé?!

Ez az első recept, amit Nigella Lawson szakácskönyvéből elkészítettem, de valószínűleg nem az utolsó. Rendkívül egyszerű, de nagyszerű, ahogy mondani szokás.
Bár az eredeti receptben szederrel és fehérborral készült, nekem csak őszibarackkompót és rosé volt itthon, de ebből is jó végeredményt lehet kihozni.



A kompótot poharakba osztottam. A zselatinport a használati utasítás szerint 125 ml vízzel felforraltam kicsit és 5 percre félretettem, hadd hűljön (ha zselatinlapokat használunk, öntsük fel a bort forralás előtt ugyanennyi mennyiségű vízzel). Egy üveg rosét, 100 g cukrot és egy vaníliás cukrot, kis citromlével forraltam egy percig, majd miután kicsit kihűlt, hozzáadtam a közben kevergetés mellett kihűlt zselatint. A keveréket poharakba öntöttem, hogy szépen lefedje a barackokat. 3-4 órán át várt a hűtőben, miután teljesen megdermedt, tálalhattam.



A vendégek is dícsérték, hitegetem magam azzal, hogy okkal (hihi).

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...