2010. december 11.

Légyölő galócák


Tegnap sikerült egy kicsit hímeznem, bár nem keresztszemeset, de tetszett és egészen gyorsan haladtam a mintával. Egy darabig igen, aztán megakadtam. Azért is kezdtem bele a bejegyzésbe, hogy tanácsot kérjek ez ügyben, közben azért próbálkoztam tovább, de mindenképp kíváncsi vagyok a véleményekre.
A probléma akkor kezdődött, mikor elkezdtem a fehér pöttyöket hímezni. Megmutatnám, mi okozta a gondot.


Először laposöltéssel (1.) próbálkoztam, de az egyrészt sosem volt az erősségem, másrészt ezzel a fonallal ilyen pici felületet nem tudtam szépen megoldani. Kipróbáltam a francia csomót (2.) is. Sok helyen láttam, hogy ezzel töltik ki a felületeket. A vastagabb fonallal könnyű volt a csomókat készíteni, de ezek azért nem tetszenek nagyon, mert a galóca valahogy mégsem így néz ki, mint a csomókal. Szóval cseréltem fonalat, hátha ez lesz a megoldás. Még egyszer kipróbáltam a laposöltést (3.), de most a pöttyöket először körbe öltöttem és a belső felületet rövid öltésekkel töltöttem ki. Nem tudom pontosan, hogy nevezik a laposöltés ezen módját. A lényeg, hogy, bár fonal- és időigényes a hímzése, de az alsó réteg jobb "tartást" ad a foltoknak és sokkal formásabbak a pöttyök, mint anélkül. Viszont a kicsi felülethez vastag volt a fonal, úgyhogy tettem még egy próbát, egy valamivel vékonyabb fonallal (4.). Ugyanúgy kitöltöttem a laposöltés alsó rétegét és azt fedtem be az öltésekkel. Még mindig nem tökéletes, de azt hiszem sokkal jobb, mint az előző három próbálkozásom.
Mit gondoltok? Kíváncsi lennék a véleményekre, tapasztalatokra.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...