2012. június 2.

Colbert hímzéses terítő


A Colbert hímzés technikájával pár éve találkoztam a neten és szerettem is volna kipróbálni, de eddig valahogy sosem vágtam bele. 
Most is eredetileg egy Richelieu-mintás terítőnek kerestem és találtam mintát az Antique Pattern Library oldalán. A "Les Echo" című könyvecskében rengeteg gyönyörű minta van, amiből talán még válogatni fogok máskor is. Csak azon kezdtem tűnődni, hogy a tömérdek pelenkaöltés elveszi majd a kedvem a hímzéstől és a megkezdett munka befejezetlenül a fiókban végzi majd. 
A mintát már kiválasztottam, aztán jutott eszembe, hogy Colbert hímzéssel is remekül mutatna. Szóval másoltam, rajzoltam, indigótól kék lett a kezem és nekikezdtem a hímzésnek. 

Mi is az a Colbert hímzés? Egy száröltéssel, hasítóőltéssel vagy átfogóőltéssel és más öltések kombinációjával hímzett minta, amelynek hátterét leszámolható mintával töltik ki. Sajnos nem sok információt találni a neten ezzel a technikával kapcsolatban.
Akit érdekel, a fentebb említett oldalon van egy régi kiadvány, Therese de Dillmont "DMC Broderie Colbert" c. könyve, amiben pazar hímzéseket találni. Ez utóbbi könyvben csak a hátteret töltik ki hímzéssel, a vászon semleges fehér színe a kontúron belül kiemelkedik a színes alapból. Máshol azt olvastam, eredetileg ezt a részt is kitöltötték öltésekkel. Ebben az esetben viszont a kontúrokat testesebb, mondjuk átfogó öltéssel érdemes hímezni, hogy valóban kiadja magát a minta. 

Először a hátteret hímezzük ki. Próbáltam a száröltést először, de azután persze sokkal nehezebb leszámolni a háttérmintát. Színes fonallal készül, igazából így mutat jól. A színválasztás, visszafogottab vagy akár  erőteljesebb, az már tőletek függ. Én egy kevésbé robosztus, légiesebb mintát és színkombinációt szerettem volna ehhez a Jugendstil mintához. Úgy gondolom jobban illik a terítőhöz, a mintához és az egész méreteihez is. A keskeny részeken nem mutatna jól egy bonyolultabb minta. A színeket a kép nem adja vissza valósághűen, mert kicsit játszadoztam a képpel. Ugyanis nem sikerült jó fotót készítenem. Legközelebb majd igyekszem. Egyelőre eddig jutottam el vele.





Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...