2011. június 26.

Szeretnék egy macskát


Igen, szeretnék egy macskát vagy mondjuk egy kutyát, de ez jelenleg sajnos nem lehetséges. Addig megelégszem ezzel a kis macsekkal a képen. Persze a két állatka nem összehasonlítható, de az állattartással kapcsolatban most csak az álmodozás marad. 
Nagyon tetszenek a hasonló hímzések és dísztárgyak. Primitiv folk art-nak szokták az ilyen stílust nevezni angolszász körökben, ha jól tudom. A szó pontos magyar megfelelőjében nem vagyok biztos. Először zavart ez a megnevezés, hiszen a primitív szó maga elmaradottat, kezdetlegeset jelent és legtöbbször negatív tartalmat kapcsolunk hozzá. Talán ha egyszerűként, nem eltúlzottan díszített tárgyakként értelmezem a primitív dísztárgyakat, akkor közelebb állok az igazsághoz. Ezek is lehetnek szép kézműves és művészi munkák, az egyszerűség nem hozzánemértést vagy értéktelenséget jelent. Sok példát lehet erre találni mondjuk a neten, ha kicsit keresgéltek.


Az én macskám azonban első próbálkozásként kimeríti a primitív szó mindenféle jelentését. Szegénykém kissé tökéletlen és nem épp arányos, a farka is ferdén áll. Kávéval festett vászonra hímeztem, a fonalat is megpróbáltam öregíteni kicsit. Olyan az anyag és a fonal is, mintha egyszerűen koszos, foltos lenne, vagy az idő nyomott hagyott volna rajta. Nekem pont ezért nagyon tetszik.
Ti mit gondoltok a (maradjunk annyiban) primitív stílusról?

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...